چرا از پكيج تصفيه فاضلاب بهداشتي استفاده كنيم

معرفي تجهيزات تصفيه آب و فاضلاب صنعتي

دريچه هاي آلومينيومي هوا
ويبراتور بدنه و كاربرد آن
پكيج تصفيه
چرا از پكيج تصفيه فاضلاب بهداشتي استفاده كنيم
برج خنك كننده چيست و چطور كار ميكند
مزاياي استفاده از پكيج تصفيه فاضلاب صنعتي

چرا از پكيج تصفيه فاضلاب بهداشتي استفاده كنيم


بر همه فعالان صنعتي روشن است كه در سال‌هاي اخير گرايش به تهيه و استفاده از پكيجهاي پيش ساخته تصفيه فاضلاب به شكل پكيج‌هايي با قابليت جابجايي به ويژه براي مكانهايي با وسعت كمتر نظير مناطق روستايي، كمپ‌ها، سايت‌هاي كارگاهي، يگان‌هاي نظامي رو به افزايش بوده است.
در كشور ما نيز بعد از اجراي طرح تحول اقتصادي و كاهش تصدي گري دولت در اقتصاد ، بارها شاهد مطرح شدن بحث هايي در مورد افزايش قيمت حامل هاي انرژي و آب مي باشيم .  با توجه به اينكه بهاي تمام شده اين اقلام با قيمت فروش آنها در حال حاضر تفاوت بسيار قابل توجهي دارد، بكار گيري روش هاي بازيافت مواد جامد و تصفيه پساب از توجيه اقتصادي بيشتري از قبل پيدا ميكند.
دليل اين امر نيز مزاياي بسياري است كه استفاده از اين نوع سيستمهاي تصفيه فاضلاب در اختيار كاربران آن قرار ميدهد. همچنين مقرون به صرفه بودن آن از لحاظ اقتصادي نيز مزيت بسيار بزرگ آنها محسوب ميگردد.
لازم به ذكر است كه با ساخت تصفيه خانه‌هاي پيش ساخته به صورت واحدهاي آماده، علاوه بركاهش قابل ملاحظه در هزينه‌ها و زمان مورد نياز، امكان حمل و جابجايي آنها به شكل كانتينرهاي استاندارد فراهم مي‌شود.
استفاده از پكيج تصفيه فاضلاب به عنوان راه حلي مقرون به صرفه و قابل اطمينان در تصفيه فاضلاب در مكانهاي مختلف مسكوني و صنعتي و رفع معضلات زيست محيطي واحدهاي آلاينده شهري و صنعتي بسيار توصيه ميشود.
فرآيندهاي استفاده شده در اين سيستمها بسيار متنوع ميتواند باشد و با توجه به نوع فاضلاب ورودي و آلاينده هاي موجود در آن و همچنين نيازهايي كه پس از تصفيه از بازيافت آن انتظار ميرود در انتخاب اين فرآيندها تاثير مستقيم دارد.


به عنوان مثال كاربرد پساب در كشاورزي از متداولترين مصارف استفاده از فاضلاب هاي تصفيه شده مي باشد. همچنين با ازدياد جمعيت و صنعتي شدن بيشتر شهرها انواع فاضلاب هاي خطرناك و صنعتي وارد رودخانه ها و درياها و … شده و ميشود. استفاده از پكيج تصفيه فاضلاب ميتواند كمك بزرگي به حل اين مشكل محسوب شود . به عنوان يك مثال ديگر يكي از مهم ترين موارد استفاده از آب تصفيه شده در پكيج تصفيه فاضلاب , تامين آب فلاش تانك ها , تامين آب و آبياري فضاي سبز هتلها , آپارتمان ها و بيمارستان ها و اماكن مسكوني و … مي باشد.


روش تصفيه فاضلاب‌هاي بهداشتي، فرآيند لجن فعال از طريق هوادهي عمقي با كشت معلق يا رشد ثابت توسط باكتري‌هاي هوازي مي‌باشد. راندمان تصفيه فاضلاب در حدود ۹۵ درصد حذف آلاينده‌هاي شاخص از قبيل BOD،COD و TSS مي‌باشد كه در صورت لزوم اضافه نمودن رآكتورهاي بي‌ هوازي و آنوكسيك به منظور تصفيه تكميلي فاضلاب‌ ها امكان‌پذير است.
در تهيه و ساخت اين سيستمها رعايت اصول فني و مهندسي و طراحي علمي آنها نقش بسيار زيادي در كيفيت تصفيه خواهد داشت. بنابراين همواره توصيه ميشود كه ساخت آنها به شركتهاي با تجربه با تيم فني قوي سپرده شود. استفاده از تجهيزات مرغوب و با استانداردهاي كافي نيز از ديگر نكاتي است كه حتما بايد مد نظر قرار بگيرد.


يكي از مهمترين عواملي كه در تعيين قيمت پكيج تصفيه فاضلاب تاثير گذار است جنس بدنه و تجهيزاتي است كه در ساخت آن مورد استفاده قرار مي گيرد . الكتروپمپ ها، بلوئرهاي هوا، پكيج هاي تزريق مواد شيميايي ، تابلو برق، ديفيوزرهاي هوادهي و ساير ملزومات مصرفي در توليد يك پكيج تصفيه فاضلاب از جمله تجهيزات اساسي هستند كه استفاده از نوع با كيفيت آنها شما را از كاركرد درست و مد نظر شما مطمئن ميكنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.