ويبراتور بدنه و كاربرد آن

معرفي تجهيزات تصفيه آب و فاضلاب صنعتي

دريچه هاي آلومينيومي هوا
ويبراتور بدنه و كاربرد آن
پكيج تصفيه
چرا از پكيج تصفيه فاضلاب بهداشتي استفاده كنيم
برج خنك كننده چيست و چطور كار ميكند
مزاياي استفاده از پكيج تصفيه فاضلاب صنعتي

ويبراتور بدنه و كاربرد آن

ويبره بدنه در بخش هايي از صنعت كه نياز به ضربه، لرزش و ارتعاش است به كار مي رود. اين ارتعاش مي تواند در ابعاد بزرگ و سنگين يا كوچك و سبك انجام گيرد كه بستگي به خروجي موردنظر دارد. نحوه كاركرد و مكانيزم موتور ويبره بدنه به اين صورت است كه وزنه اي با نسبت چگالي بالا بر روي محور آن نصب گرديده است كه اين وزنه حدود 25 تا 50 درجه از 360 درجه محور را پر مي كند (اين امر بستگي به نوع موتور ويبره بدنه دارد). به حركت افتادن موتور سبب انتقال مركز ثقل و منتج به  ايجاد ارتعاش و لرزش در كل دستگاه مي گردد.

 ويبره بدنه به دو دسته برقي و بادي تقسيم مي شود. ويبره بدنه برقي بسيار پركاربرد و قدرتمند بوده و استفاده از آن بسيار رايج است. اين نوع موتور ارتعاشي در دورهاي 750، 1000، 1500 و 3000 با قدرت ضربه 10 الي 10000 كيلوگرم در انواع تكفاز و سه فاز موجود و قابل ارائه به مشتريان مي باشد.

انواع سيستم هايي كه در آن از ويبره بدنه صنعتي استفاده مي شود به دودسته تقسيم بندي مي شود. سيستم هاي با نوسان آزاد و سيستم هاي نوساني محدود به رزونانس(تشديد). در سيستم هاي آزاد، ميتوان از دو روش خطي و چرخشي براي ويبره زدن استفاده كرد. در يك سيستم با نوسان آزاد خطي، بايد از دو موتور ويبره مشابه با هم و با پارامترهاي فني يكسان كه خلاف جهت يكديگر حركت مي كنند، استفاده كرد.

در سيستم نوسان آزاد خطي، نيروي ارتعاشي به صورت رفت و برگشتي اثر كرده و اين امر باعث حركت خطي ميشود نام ديگر اين سيستم، سيستم ويبراتور تك جهته نيز مي باشد. اما در يك سيستم ويبره چرخشي، از يك عدد موتور ويبره استفاده مي شود كه در مركز ميز قرار دارد و عموماً در زير ميز بسته مي شود. نيروي ارتعاشي در سيستم ويبره چرخشي به صورت يكسان در تمام 360 درجه ايجاد مي شود. تصاوير زير سيستم ويبره بدنه خطي و چرخشي را نمايش مي دهد.

ويبره بدنه صنعتي و موتور ويبره ايراني در صنايع كوچك و بزرگ گوناگون مثل صنايع سيمان، صنايع آرد و نان، صنايع غذايي و خشكبار، سرندها، خطوط انتقال مواد و ماشين‌آلات و دستگاه‌هاي مختلف استفاده شده و كاربرد دارد.
توليدات ويبراتور بدنه در ايران
با توجه به توليد اين موتور ويبره ها و ويبراتورهاي صنعتي در داخل كشور امكان تأمين سريع و سفارشي محصول وجود دارد. همچنين مزيت ديگر اين ويبراتورها امكان تأمين قطعات در صورت بروز خرابي و ارائه خدمات پس از فروش در اسرع وقت مي‌باشد.

ويبره بدنه برقي: داراي يك موتور الكتريكي و روتور مي باشد كه وزنه اي به روتور وصل مي باشد و با حركت چرخشي روتور ايجاد لرزش كرده و اين لرزش را به بدنه قالب بتن انتقال مي دهد،  اين كار موجب تخليه هواي بتن مي شود.
ويبره بدنه بتن در دورهاي بالا ضربات ريز و ممتد مي زند و بيشتر مخصوص قالب هايي است كه نياز به ضربه ريز و پيوسته دارند و ويبراتور بدنه قالب در دورهاي پايين ضربات درشت و گسسته مي زند و بيشتر در بدنه هايي استفاده ميشود كه مواد به ديواره داخلي چسبيده و بايستي توسط ضربات درشت جدا شود.
ويبره بدنه برقي توسط نيروي برق باعث عملكرد ويبراتور بتن مي گردد. در مكان هايي كه خطر انفجار وجود دارد از ويبره بدنه بادي استفاده مي شود و اگر خطري نباشد استفاده از ويبره بدنه برقي به دليل كم هزينه تر بودن توصيه مي گردد.

كاربرد ويبره بدنه درصنعت :
ويبره بدنه در بسياري از صنايع كه نيازمند تكان و لرزش هستند مورد استفاده قرار مي گيرد. از جمله كاربري هاي اين محصول مي توان از صنايع سيمان و بتن ، صنايع آرد و سيلوها ، صنايع  ساختماني ، صنايع ريخته گري ، صنايع برق و روشنايي و ذغال سنگ ، صنايع غذايي ، صنايع فولاد ، صنايع بازيافت ، كانوايرها ، سنگ شكن ها ، دهانه قيف ها ، فيدرها ، بونكرها ، سرندها ، ماشين هاي ساختماني و شستشو ، ميكسرها و …… نام برد.
برندهاي ويبره بدنه :
ويبره بدنه در برندهاي مختلف روانه بازار مي شود. از جمله ي اين برندها مي توان به Tools ، Oli ، Ital vibras ، Kemp و …… اشاره كرد.
وارد كننده انواع ويبره بدنه، فروش ويژه انواع موتور ويبره با ضمانت فروشگاه، نمايندگي فروش ويبره بدنه oli ، ويبره بدنه tools و ويبراتور كمپ (kemp).

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.